2009. október 27., kedd

Elindúlt a fűtés...

----És igen a nagy igényre való tekintettel ismét billentyűzetet ragadtam, hogy olvasási vágyatok ne szenvedjen hiányt.
----Az összes állandó olvasóm az épületgépészetben dolgozik, ezért mondanom sem kell, hogy amikor kb 2 hete bejött a szeles hideg idő mennyit csörög az egyszeri gázszerelő telefonja. A szokásos napirend ment, reggel ovi, 5-6 óra munka, újra ovi gyerekezés, aztán 1/2 6 után irány a második műszak. Begyújtani a konvektorokat, cirkókat úgy este 9-ig. Két ízben hárítottam el közvetlen életveszélyt. Láttam fég cirkóra elzárók nélkül közvetlenűl rákötött padlófűtést, rövidre zárt túlmelegedés gátlóval. Befújó szelet egy konvektorcsere után amit a konkurencia csinált, csak épp a parapetet elfelejtette rögzíteni. Még mindig sok a gányoló a szakmában. Kicsit fárasztó volt a napirend, de ugye a "hasitasi nem kér kódot... he he he..." Na ezért nem írtam eddig. És ráadásúl még a családi házban is minimum egy bő hét mire be tudok fűteni. Mondjuk a felső szinten csak 2 hét múlva lesz ablak. A tulajoknak meg vittem egy olajradiátort hadd melegedjenek.
---- Panna megint beteg lett múlt szerdára. Ki voltam akadva, de most a Margó jött el vele beksibe. A pöttöm olyan kórságot hozott haza, hogy 1 nap alatt mindhármunkat taccsra tett. Aztán tudomásúl vettem, hogy ez normális, mert a 23 fős csoportból 9!!! gyerek volt bent. A héten amúgy is csak négy nap összevont ügyeleti csoport lett volna, ahová amúgy sem akartuk beadni. Tegnap kimondattuk vele, hogy "csicseriborsó" hát az valami zabálnivaló ahogy kimondja. Legalább olyan édes mint mikor azt mondja "toportyu".
Már kezdünk jobban lenni a tegnapi éjszakát már átaludta köhögés nélkűl. Ez öröm és boldogság.
----Végre meghozta első gyümölcsét a J-é-nél elvégzett minősítő, és felülvizsgáló továbbképzésem. Tiszta jó, ők fizették a képzést, és most nekem jön a bevétel. Ez a legjobb. Már felülvizsgáltam egy 19 lakásos társasházat, és jövőhétre lesz még egy. Ezeket kéne erőltetni télire a közös képviseleteknél. De lehet, hogy meg kéne keresnem az épületgépész szövetséget. Azok némi jutalékért elátnának címekkel. Lehet, hogy felkeresem őket. Csak vennem kéne egy gázszivárgás érzékelő műszert. De most vegyek ki a hasitasiból? :-) Recesszió van....
----Voltam Sanyi barátomnál is megnézni az újjonan vásárolt kecóját. Szerencsére a konvektorokat saját maga is be tudja gyújtani, így azzal nem kellett foglalkozni. Csak sütizni kellett volna, ha megsütik rendesen. Így viszont maradt a fanta, és próbáltunk skype-olni a a számítógépén, de az még az írást is nehezen veszi, nemhogy a képet. Azért használd a kamerát Sándorom. Biztos remek házivideókat lehet vele készíteni. :-))
----Fogi barátoméknál megérkezett a második gyerkőc. Innen gratulálnék, de sejtem, hogy úgysem fogja elolvasni. Két gyerek az már kihívás lehet. Nem is tudom hogyan oldja meg, amíg az Ági a kórházban van. Ha hazajön akkor meg pláne. Mindegy a Fogi úgysem szeret sokat aludni. Lehet le is szokik róla. HAJRÁ FOGICSALÁD!!!!!
----Megnéztem, hogy a Benkő milyen feleségkeresés közben...Hát ez hihetetlen. Felnőtt emberek komplett idiótát csinálnak magukból. Kiváncsi lennék melyik nőnek milyen végzetsége lehet, de sejtem, hogy se jogász, se orvos, de még talán felsőfokú végzettséget sem nézek ki senkiből. Vagy valamit nagyon félrenéztem. Hihehetlen, hogy nálunk az idiótáknak áll a világ, és a nép meg vevő rá. Győzike, Mauóónika és vendégei, Józsibarát és vendégei, a Benkő, hülyéknek áll a világ. Most megy a Vészhelyzet, de hogy ez is mennyire nem érdekel....
----Margó már a karácsonyon töri a fejét. Én megmondtam a tutit. A Panni biztosan örűlne egy PS3 nak. :-))
----Magyarországon befejezték a Lampart konvektorok gyártását, és a Fég is erőteljesen halódik. Alig lehet konvektort kapni. GF 40-es ért föl kell iratkozni. Ez is hihetetlen, hogy nálunk a monopol helyzetben lévő konvektorgyár nem tudja ellátni ezt a konvektorokkal erősen teleszórt magyar piacot. Pedig rengeteg a 25-30 éves konvektor, amelyek cserére szorúlnának. Nem lehet mindenhol cirkófűtés. Mint nálam.... Ez s olyan dolog, amit nem tudok ép ésszel felfogni. Mint a vegyünk buszokat külföldről, csak a legolcsóbb pályázó nyerhet az állami tendereken, mindent adjunk el külföldi tulajdonba mint víz-gáz csatorna-fűtés. Hova fog ez vezetni hosszú távon? Nekem is erőteljesen árakat kéne emelnem, főleg készülék fronton. Minden emelkedik folyamatosan, csak azt nem tudom ez meddig mehet így. A bérek nem emelkednek ellenben a kiadások, és a megélhetés az folyamatosan. Meddig bírják az emberek kifizetni ezeket a költségeket? Egy egyedülálló 150 ropis fizetésből egy lakást is alig tud fönntartani, és akkor még lakáshitele sincs. Átlagemberek hol keresnek 200 fölött? A környezetemben nem igazán. De ha mégis akkor a belét kidolgozza. És akkor hallani a több milliós havi fizetésekről.... Mivel ér többet az a sok köcsög aki ennyit keres az ÁLLAMI vállalatoknál? Ennyi pénzt csak azért kaphatnak, hogy tartsák a pofájukat, és így a többiek a milliárdokat kisípolják a cégekből. Feleségem komoly mérnöki diplomával állami cégnél juttatásokkal keres kb 150 körűl. Szakmai tudása, és gyakorlata is van. Ismét kérdezem!! Mi a faszt tud az a köcsög aki havi 7 millát keres. Aranyat csinál ólomból? Illatosat szarik? Ha napi 24 órát dolgozik mérnöki óradíjjal mondjuk 10 ropiért az mennyi is...Napi 240 oké. Az havi 7.200.000 Meg is van. Így már értem. Ezek nem alszanak, nem esznek, nem isznak, családjuk sincs, és minden napján a hónapnak 24 órát dolgoznak. Ja akkor ez így rendben is van. Mennyi is a Margó mérnöki óradíja? Kb 1000 Ft.!!! Ezért végez felelőségteljes munkát amiért még eljárást is indíthatnak elene, és még csesztetik is. Szép ez az ország, és minden így van jól. De akkor is rohadjon meg aki 7 millát keres havonta. Amerre szivesen költöznék arra hideg van. Észak európa ami tetszik. Ott fűtést biztos kell szerelni, bár gáz nem nagyon van. Angliába a tököm sem vágyik, melegebb helyeken éhendöglök, Amerikában idióták laknak, a német nyelv nem érdekel. Szűkül a kör. De a Margó sosem menne el innen. Lehet nekem is csak a pofám nagy.
----Már megint fölidegesítettem magam fölöslegesen. Majd a jobbik, hogyha hatalomra kerül...
Össze fog omlani ez az ország mint a kártyavár, becsődől, és hozzácsapnak minket Romániához.
Akkor olcsóbban vehetünk Daciát. A Sendero-t láttátok? Nem is annyira gáz. Azért vannak hiányosságai. Mindegy mert kocsira továbbra sem tellik. Marad a suzi még vagy 10 évig. Aztán ha szétesik veszek Ladát azt csá. Kockám úgysem volt.

Na pá mert megint 11 óra van.

3 megjegyzés:

  1. Hisztis picsa vagy :o)
    Jövő héten szabin vagyok, tudok segíteni a melóidban ha akarod.

    VálaszTörlés
  2. Köszi az építő jellegű hozzászólást. Talán kedd szerda vagy csütörtök. De csinálj programot nyugodtan. :-)

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Csak véletlenül tévedtem ide az iwiw lapodról.
    Azért örülök hogy még egy embernek tudtam segíteni az előmenetelében.
    Sok sikert a melóban.
    Gábor

    VálaszTörlés